Alsidig Personlig Udvikling

Troldehøjs arbejde med den alsidige personlige udvikling.

Vi tænker hele dagens gang som en del af arbejdet med den alsidige personlige udvikling samtidig med at vi har et årshjul, hvor vi også er bevidste om vores planlægning af årets gang, dækker så alsidigt og bredt i forhold til emnet. Det er både i hverdagslæringen som toilet, garderobe og frokost, men også i de planlagte aktiviteter.

Vi er gruppeopdelt, men har i løbet af året, aktiviteter hvor vi arbejder sammen på tværs af huset, således at børnene får nogle fællesskaber med børn i alle aldre og kulturer. Vi tager sammen på koloni to gange om året, hvor vi kører ud og hjem samme dag og får nogle fantastiske naturoplevelser store som små.

Vi har idrætsuge to gange om året, forår og efterår. Her er børnene også delt i grupper på tværs af huset. Vi laver f.eks. forhindringsbane og løb og barnet deltager på det udviklingstrin det er, men kan samtidig blive udfordret tilpas. Vi har fællesbusture til påske går vi ud og finder påskeæg to og to, en stor går sammen med et mindre barn, vi tager samlet til børnefestugen.

Vi har også små samlinger i huset, det kan være musik dag tirsdag formiddag, julekalender i december måned, fælles maddag i september.

I hverdagen er vi også ofte fælles, vi er et hus der arbejder med åbne døre, børnene har kendskab til hinanden og de er altid velkomne på alle stue.